Klasy VII i VIII korzystają ze sprawdzonych form i metod pracy na języku polskim.
Gdy przychodzi uporać się z poważnymi treściami z podstawy programowej, uczniowie sięgają po różne rozwiązania. Wszystkie prowadzą do posiadania jakiejś wiedzy i pozytywnych ocen z przedmiotu.
Czytanie książek nie jest dla wielu uczniów ulubioną czynnością, jednak potrafią znaleźć sposób na pokonanie tej trudności.
Dzięki aktywności i własnym pomysłom od wielu lat biorą udział w projekcie „Lektura w pudełku”. W nim zmieści się wszystko: wiedza o świecie przedstawionym danej książki, galerie postaci literackich, dalsze losy bohaterów, sądy o lekturze, wywiady z autorami, biografie twórców, recenzje książek, interpretacje własne, ćwiczenia kaligraficzne i inne treści.
Zasoby „Lekturowych pudełek” to również przedmioty, które kojarzą się z daną książką. W uczniowskich domach można znaleźć drobiazgi - skarby, które pomagają zrozumieć i zapamiętać sens omawianej lektury.
Pudełka miewają bardzo oryginalne kształty, różne wymiary oraz interesującą oprawę plastyczną. Część obrazów, ilustracji bywa drukowana, zdarzają się również te tworzone własnoręcznie.
Czasem uczniowie tworzą inscenizacje i przygotowują słuchowiska na podstawie lektur. Ostatnio klasa VII w oparciu o dramat Adama Mickiewicza „Dziady” część II nagrała materiał roboczy pt. „Widmo Dziedzica”.
Zamieszczamy zdjęcia ostatnio wytworzonych przez uczniów z klas VII-VIII materiałów lekcyjnych oraz plik dźwiękowy nagranego słuchowiska.
Nauczycielka języka polskiego
Mieczysława Kaznowska
21-102 Ostrówek
Dębica 25