Czy lekcje języka polskiego muszą być związane wyłącznie z czytaniem i pisaniem? Czy na języku polskim uczymy się tylko wiedzy o języku i literaturze? Absolutnie nie! Uczniowie klasy 5 pokazali, że przedmiot kojarzący się z pisaniem i czytaniem może wykraczać poza swoje ramy i być interdyscyplinarny.
Zadaniem uczniów było stworzenie ogrodu w słoiku, który miał nawiązywać do aktualnie omawianej na lekcjach książki autorstwa Frances Hodgson Burnett pt. „Tajemniczy ogród”.
Co przynosi uczniom udział w tego typu projektach? Wpływa na rozwój wyobraźni, pozwala utrwalić istotne elementy lektury, sprawia, że zapamiętujemy ją dłużej. Uczniowie przekonali się, że lektura wcale nie musi być nudna, a czasem staje się nawet początkiem fantastycznej przygody! Zaangażowanie i efekt pracy uczniów to najlepsza rekomendacja projektu.
Gratuluję uczniom bogatej wyobraźni, kreatywności i pomysłowości na niezapomnianą i przede wszystkim twórczą lekcję.
Dziękuję moim Uczniom i ich Rodzicom za współpracę. Szczególne podziękowania składam mamie Wiktorii – Pani Katarzynie Wachnik.
Zapraszam do zapoznania się z galerią zdjęć. Efekty są imponujące!
Dorota Igras-Bodzak
21-102 Ostrówek
Dębica 25